Den første ukulele

fischer
Jeg skal have min første ukulele. Jeg er blevet rådet til en tenor og rimelig kvalitet, Her tænker jeg 1000-1500 kr ca. MEN hvilket mærke kan formummet anbefale?

Mvh
fischer

Re: Den første ukulele

morfar
Min første var en ukule fra Lidel ok til prisen, men blev hurtig ked af klangen, især da jeg gik fra ADF#B til GCEA stemt.

Jeg valgte en tenor Ukulele Kala KA-TE med indbygget pickup og tuner, og ikke mindst med Aquila strenge som giver en skøn ukulele lyd. Kan helt klart anbefales ca. pris 1300,00 kr. fås også uden picup og tuner til 850,00 kr KALA KA-T. Men gå efter en Tenor da det giver mere plads til grebne især d akorder og ligne.

Den gode lyd kommer 80% fra nogle ordentlige strenge og et sæt koster ca 65 kr.

Det skal lige siges at til at begynde med var de nogle mislyde på min tenor ved bestemte toner , det viste sig at det var stikket i bunden til forstærker udgang der gik i resonans, men for en gammel instrument reperatør som mig var det ikke noget problem, men en hver anden der måtte opleve det så send instrumentet retur til ombytning eller rep.

Re: Den første ukulele

fischer
Tak for hurtig respons.

Har selv haft kigget på KALA KA-T, men har også fundet Lanikai i samme pris-kategori.

Kender nogen til kvalitetsforskellen på disse to mærker?